vineri, 17 februarie 2017

Albăstrele modelate, seria 2017

      Pe 10 februarie o doamnă care mi-a văzut florile de câmp modelate (maci,cicori, margarete, muşeţel şi spice de grâu) mi-a spus că ar dori un buchet bogat cu astfel de flori.
      Am deja lucrate maci în diverse culori, cicori, spice de grâu şi câteva fire de margarete. Am aranjat un buchet şi i l-am arătat, dar doamna mi-a spus că doreşte albăstrele de o nuanţă mai închisă decât cele bleu (cicorile), aşa cum le-a văzut la colierul cu flori de câmp. Dorea albăstrele, care se deosebesc de cicori nu numai prin culoare, ci prin forma conică a petalelor şi nu aplatizată. Am mai lucrat odată albăstrele, dar la acelea nu le-am ataşat cozi din sârmă, ci ace scurte sau le-am lipit pe baze metalice. Am compus cu ele bijuterii şi semne de carte.
      Săptămâna aceasta doream să pictez mărţişoare, să completez colecţia de mărţişoare pentru expoziţia de Mărţişor care se va deschide pe 23.02. Dar dacă clienta mi-a spus că vine duminică special din Bucureşti pt. florile mele şi că doreşte şi nişte mărţişoare, musai trebuia să ne întâlnim înainte de vernisaj, deci am renunţat la planurile mele, am aşezat pe masă materialele de modelat şi început modelarea unor albăstrele.

    Pe 13.02 seara am început modelarea, încălzind în palme lutul necesar, combinând culorile şi formând un degradeu pt. petalele din corolă.

   Pe 14.02 dimineaţă am început formarea petalelor conice
  Pe 15.02 am fotografiat ce-am lucrat ziua trecută

şi început compunerea florilor din centrul inflorescenţei, din care unele au câte-o stamină din aţă neagră cu vârf din lut alb care le-am lucrat mai demult pt. maci. Trebuiau mai subţiri, dar cum nu aveam timp de bibileală la stamine, am folosit ce aveam. Am compus primele albăstrele. Nu li se văd cozile din cupru încastrate.

Pe 16.02 am terminat florile, am combinat un degradeu verde şi format primul receptacul. Am lucrat şi celelalte receptacule şi ataşat la flori.
Frontul de lucru la ceas de seară târzie. Am terminat 8 albăstrele complet înflorite, dar pt. că nu aveam suficient material pt. încă o floare şi îmi rămăsese şi din degradeul verde, am modelat flori parţial deschise şi boboci închişi. Din resturile albastre am mai format un degradeu pt. petalele exterioare. Am pozat cu blitz şi albastrul se vede mai deschis decât în realitate.

 Am terminat de modelat la ora 20:45.  Mai trebuie să le coc sper fără probleme şi să le învelesc cozile cu aţa ce-o vedeţi pe masă. Sper să-mi ajungă.
Chiar dacă eram obosită, le-am pus în cuptor şi supravegheat coacerea, cu emoţii să nu se întâmple ceva rău. Nu m-am culcat până nu le-am acoperit codiţele cu aţă. 3 fire au rămas neacoperite.
Le-am pozat la lumina becurilor din atelier, aşezate pe geamul pe care le-am modelat. Mi-a rămas doar o bobiţă din degradeul verde, un pic din albastru şi ceva resturi care le-am uniformizat într-o nuanţă.



Le-am aşezat alături de celelalte flori de câmp şi spice de grâu şi vi le arăt aşa, pe 17.02, la lumina zilei.

Din acest buchet doamna care m-a provocat să modelez albăstrele îşi va alege duminică din fiecare, cât poate plăti. Mai dorea margarete, dar nu mai sunt în stare să le lucrez acum. Cele din imagine au codiţe mai mici şi mai subţiri, petale de ademenea si le-am lucrat pt. un alt proiect, deci vor rămâne în buchet.
Eu doresc să completez buchetul şi cu alte flori modeste care se găsesc în câmp, la marginea lanurilor de grâu, dar doresc să mai şi vând din ele, că de, mai pot lucra altele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu