joi, 20 decembrie 2012

Expoziţia "Tradiţii şi credinţă"




Azi a avut loc vernisajul acestei expoziţii, la care am participat cu câteva icoane pictate pe sticlă. Am luat cu mine şi câteva globuleţe.
Am venit mai devreme de ora 10, mi-am salutat colegii şi am aşteptat vernisarea expoziţiei.
Pe hol, unde era expoziţia era un amărât de pomişor aproape uscat. Am agăţat în el ornamentele, pe ramurile uscate. În sala mare  era spectacol folcloric, de colinde. La un moment dat, când publicul a început să iasă din sală şi era aglomeraţie pe hol, un grup de copilaşi, însoţiţi de părinţi s-au aşezat în faţa panourilor, s-au dezbrăcat de haine, rămâmând în costumaşe populare şi au cântat nişte colinde. Noi, expozanţii, am rămas în capătul holului, aşteptând să fim chemaţi în faţa lucrărilor, să fim prezentaţi. După ce colindătorii au terminat spectacolul , s-au pozat în faţa lucrărilor noastre şi au plecat, unii purtând coşuri cu daruri date de Consiliul Judeţean. Noi am rămas pe loc... Şi atunci am întrebat dacă nu se vernisează expoziţia. "S-a vernisat mi s-a răspuns !". "Când ?!!" Mi s-a spus că doamna care este îmbrăcată în costum popular a deschis expoziţia, că poate n-am văzut eu. Nici ceilalţi colegi n-au văzut nimic... După ce-au plecat colindătorii, ni s-a spus să strângem lucrările, că cei de la CJ au nevoie de spaţiu pentru altă manifestare... Expoziţia a durat numai o oră ! Am strâns, am urcat 5 etaje pe jos să îmi recuperez şi lucrările neexpuse şi am plecat acasă, încet, încet, pe ninsoare, aducând în plus acasă acest pliant invitaţie, format A4.

N-am reuşit să captez decât aceste imagini. N-am avut timp să pozez panourile în amănunt. Icoana am fotografiat-o după ce s-au adus lucrările la Centru. Era aşezată pe jos până s-o ducă la locul ei şi-am pozat-o, să-i păstrez imaginea în arhivă. Mi-au cumpărat-o ei acum câţiva ani, mulţi ani.


 mândre fete din Buzău

 o domnişoară îmi admira icoana, aceasta-i

O, pomişor frumos ! Ornamentul cu păsărele l-am dăruit Maurei Maria.

 Maura Maria şi Fănel Dumitru îşi strângeau lucrările, iar cei doi de la Centru pe cele achiziţionate de la noi şi artiştii populari.

În celălalt capăt de hol mai era un panou cu frumoase măşti tradiţionale, confecţionate de elevii de la Liceul cu program sportiv şi de la Palatul Copiilor.
 Această expoziţie n-a fost organizată de cei de la Centrul Judeţean de Promovare şi Conservare a Tradiţiilor Populare, a fost vernisată de doamna din imagine şi a fost filmată.

Am plecat acasă cu tristul sentiment că lucrările noastre au jucat doar rolul de paravan frumos decorat, pentru cei ce au ţinut spectacol folcloric. Ceilalţi colegi au plecat de asemenea dezamăgiţi. Unii veniseră din altă localitate din judeţ, pentru a expune o oră...şi a pleca acasă cu o foaie de hârtie imprimată....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu