marți, 15 mai 2012

Târgul Week-end Handmade - 12 - 13 mai - Galleria Mall Buzău

   Târgul a fost organizat de Alin Bratu , fiind la a X-a ediţie şi prima amplasare în altă localitate decât Piteşti. Pe Alin şi soţia sa, Sorana, i-am cunoscut la prima ediţie a acestui târg de week-end organizat de ei, fiind şi eu la prima ieşire din oraş, cu lucrări handmade.
   Gazdă bună ne-a fost Galleria Mall .
Au participat cam 20 de artisti şi artizani handmade. S-au expus lucrări din diverse categorii : bijuterii diverse, lucrări în tehnica decoupage, lucrări în tehnica Quilling, aranjamente decorative cu plante uscate, picturi decorative, pictură pe sticlă, săpunuri handmade, reproduceri religioase.
  Nu ştiu exact câţi au expus, neavând lista lor. Vi-i prezint pe cei ale căror lucrări mi-au plăcut şi pe care le consider a fi  handmade.
  Să începem cu Sorana , soţia lui Alin. Suntem colege în forumul CDB`S , pot comunica oricând cu ea şi vedea creaţiile ei, dar e altceva când ne vedem ochi în ochi şi admira live minunăţiile meşterite de mâinile ei răbdătoare, din mii şi mii de mărgeluţe de doar 2, 3 şi 4 mm, în diverse tehnici de împletire, care necesită foarte multe ore de lucru, ochi buni şi multă răbdare.

La o masă am descoperit nişte grozăvii, nişte pufoşenii, cum le zic eu, foarte frumos armonizate cromatic, lucrate numai din croşetă şi andrele, cu fire de bumbac şi alte fire, de Simona . Tare frumoase-s creaţiile Simonei şi la fel de muncite. Mă bucur c-am avut ocazia să văd asemenea frumuseţi şi să o cunosc pe Simona, o persoană foarte plăcută. Sper să ne mai vedem, fiind din acelaşi judeţ.

Pe masa învecinată am descoperit alte minunăţii ivite din mâini răbdătoare, meşterite în tehnica quilling. Autor e Marius .
Am descoperit fel si fel de maşinuţe, vapoare, unele chiar foarte mari, obiecte decorative, precum nişte piane micuţe, compoziţii florale şi peisaje, lucrate doar din fâşii de hârtie, răsucite şi lipite. Erau foarte bine construite, dar cu o cromatică limitată la culori pure. Ăsta e dezavantajul quilling-ului, că nu găseşti hârtie în nenumărate nuanţe, nu poţi forma nuanţări, degradeuri, sau poate că cel care le reuneşte trebuie să aibă şi cunoştinţe despre cromatică, asortare. De pildă, aş fi văzut velele albe la vapor, sau ocru deschis şi nu galben lămâie, aş fi pus în compoziţii mai mult alb, şi/sau negru, griuri şi ocruri alături de o culoare pură şi nu asocierea de galben cu orange, verde cu albastru, verde cu galben, roz cu vernil. Piesele erau ingenioase şi excepţional de bine lucrate, cu multă răbdare şi pentru asta îl felicit.
În partea opusă mai era un stand cu obiecte quilling, dar sub formă de vaze, boluri, sfere construite cu multă îndemânare de Jeana Jugureanu dar în aceleaşi alăturări de galben-verde, galben-orange, orange-roşu, fără contrast şi accente. Cel puţin Marius a combinat şi cu negru, ceea ce a pus în valoare culorile alăturate.
Pe panou (deasupra nick-ului meu şi a unui peisaj comlex) erau bijuterii croşetate de soţia sa, foarte frumos asortate şi bine lucrate.

La un stand am descoperit o începătoare în tehnicile de modelaj şi bijuterit, aşa cum mi-a spus, care e tot buzoiancă şi pe deasupra o persoană tare plăcută. Lucia, mă bucur de cunoştinţă şi sigur ne vom mai întâlni.
A venit o echipă de la televiziunea locală TVsat Buzău şi i-a luat un interviu. Când oi descoperi ştirea voi posta şi link la ea. Eu am fugit la capătul celălalt al târgului...să nu mă găsească la stand, că nu-mi prea place să fiu filmată şi culmea, la plecare, vrând să intervieveze un vizitator s-au apropiat taman de mine, care eram cu spatele. Când m-am rotit să mă feresc de cameră, au observat ecusonul, că-s expozantă şi chiar au spus " a, e tot expozant..." :D ...Păi, cam da, mai mult noi am ocupat spaţiul, că vizitatori au fost foarte puţini.

Deşi era la distanţă de mine, din direcţia unui stand cu săpunuri naturale handmade veneau arome îmbătătoare de uleiuri volatile. Mi-am părăsit standul şi m-am apropiat de cel cu săpunuri. Nu ştiu cum se numeşte doamna care le produce, deocamdată, dar ştiu că săpunul se numeşte VERUM.
N-am cumpărat săpun, dar sunt sigură că e un produs de calitate, lucrat profesionist şi cu mult simţ de răspundere. Acum îmi pare rău că n-am cumpărat, că nu aveau preţuri mari. Cine ştie, ne-om mai întâlni la târguri să mă aprivizionez cu săpunuri speciale. Acum caut să consum săpunurile făcute de mine, e drept că fără ingrediente anume şi uleiuri esenţiale, ci special compuse pentru a-mi curăţa pensulele şi halatele pătate cu vopseluri în ulei. Cum în ultimii ani n-am mai pictat, săpunurile au rămas nefolosite. Câteodată pun unul la chiuvetă şi se păstrează foarte bine, netopindu-se precum cele din comerţ. Am fiert şi rufele de bucătărie în soluţie de săpun de-al meu şi s-au degresat foarte bine.  Săpunul VELUM pot comanda şi on line la o adică :)

Fiind în partea opusă cu standul meu, mi-au delectat privirile nişte picturi ale unui tânăr şi bijuteriile create de această tânără frumoasă şi talentată. Tinerii deocamdată îmi sunt necunoscuţi.
Cerceii micuţi de pe masă erau pictaţi cu multă măiestrie.

Un alt stand cu lucrări deosebite a fost al doamnei Mihaela. Doamna mi-a spus că mai demult a modelat lutul polimeric, că a şi pictat, dar că acum o atrag doar pietrele semipreţiase, ce le combină cu accesorii metalice şi sârmă groasă, argintată, împletită, sau le prinde pe sârmă de oţel cu memorie. Bijuteriile sunt foarte frumoase şi mă bucur că te-am cunoscut real, fiind colege pe forumul CDB`S.
Mihaela a prezentat şi câteva creaţii ale unei verişoare, dacă am înţeles bine, nişte frumoase bijuterii textile, cu aspect vintage, foarte feminine.
În spatele Mihaelei se văd două tinere care au expus tot bijuterii.

Îmi pare rău că n-am fotografiat standul lui Astrid . Îi puteţi admira creaţiile accesând numele ei.
Ana Maria Covaci era înconjurată de frumoase aranjamente din flori şi plante uscate. Mi-ar fi plăcut să fie mai puţin colorate cu pigmenţi în culori pure.
Au mai fost expuse la un stand bijuterii modelate din FIMO, multe şi frumoase flori, dar n-am pozat şi de asemenea regret.
Mai erau nişte standuri cu bijuterii handmade, dar şi pe acestea am omis să pozez şi nu ştiu deocamdată cum se numesc expozanţii.
Au mai expus câteva cercei, inele, etc, din cristale Swarovski lipite pe baze din argint, dar cum nu găsesc că aceste produse sunt handmade, fiind lucrate în serie, fără niciun pic de efort, creativitate din partea celui ce le lipeşte ori vinde, nu am pozat standurile cu ele.
 Chiar la intrare, cineva expunea nişte tipărituri de mărimi mari, prost tipărite, foarte lucioase, cu subiecte religioase, ce aveau fonduri în relief, dintr-o răşină zgărâiată ce imita scoarţa de copac. Mie chiar nu mi-au plăcut, oricât de sfiinţite erau, sau nu, şi nu vreau să fac reclamă unor astfel de "handmade".
Pe o masă erau aranjate nişte produse cosmetice şi nu ştiu cum de nu m-am oprit să le studiez. Abia după ce-am primit nişte imagini de la târg, oferite de Alin, am observat ce erau pe masă

Las la urmă standul meu. Duminică am sosit la ora 9.30. Târgul începea la 10, deci, am fost primaaa !
În fundalul acela întunecos se vede şevaletul meu. Ne-am lăsat aproape toţi lucrările peste noapte, fiind păzite de gardienii Galleriei. Mulţumim !
Eu am avut numărul 8....şi am rămas cu el, pentru că, atunci când s-au adunat cifrele, am uitat unde-i a mea. Am tot căutat-o, nimic ! Era pitită după un panou. Alin, o voi păstra pentru viitorul târg, dacă mai vii în Buzău.
Dacă aşezam cele două şevalete cum aveam în plan, plus masa oferită, m-aş fi întins mult mai mult decât cei 1,5 m. Aşa că am renunţat la un şevalet, am dat masa mai în spate şi rezemat de ea al treilea panou, plin cu seturi şi coliere cu pietre semipreţioase şi alte mărgele, iar jos erau cerceii cu şurub modelaţi din FIMO.
Pe şevalet am expus modelajele din FIMO, iar intre ele brăţărele din mărgeluţe, împletite pe elastic sau fir de nyllon gros.
Panourile au fost întunecate tot timpul, în spatele lor fiind un stâlp cu becuri, dar cum din faţă nu lumina nimic, culorile nu s-au văzut prea bine. Eu am editat puţin pozele luminându-le, că erau şi mai întunecoase.
Doar pe masă s-au văzut bine icoanele, cerceluşii, literele şi buchetul cu maci.
În cutiile decorate cu şerveţele îmi ţineam rezervele pentru panouri. Cum cumpăra careva ceva, cum acopeream spaţiul liber cu altceva. Din păcate n-am făcut de prea multe ori acest efort...
Mare noroc că Galleria ne-a cumpărat lucrări în valoare de 100 lei/zi, aşa nimeni nu a plecat foarte dezamăgit de la târg. A fost un gest deosebit.
Mie mi-au cumpărat un set din FIMO, două tablouaşe ovale, din polistiren acoperit cu şerveţel şi duminică mi-au cumpărat icoana cu Sf. Mca. Tatiana-Romana, ultima ce-o aveam, cea cu mantie roşie-verde şi ramură de finic.
Spre seară colegii şi-au strâns lucrările, unul câte unul şi-au plecat. Fiind din alte oraşe s-au grăbit să ajungă acasă.
Rămăsesem singură în târg şi dădeam să acopăr panourile când au sosit zor, zor două doamne, să vadă târgul. Era puţin peste ora 21. Le-am povestit cam ce s-a expus şi am dezvelit iar panourile. Au cumpărat câte ceva, le-am dat cupoane de tombolă şi m-am pregătit de plecare, captând ultima imagine a fostului târg.
Şi încălecai pe-o şa şi spusei povestea aşa :)

Mulţumesc lui Alin pentru invitaţie, mulţumesc administraţiei Galleriei Mall pentru găzduire şi cumpărarea lucrărilor. Sper să placă celor ce le-au primit la tombolă. Multumiri celor ce mi-au cumpărat lucruşoarele şi mă bucur că le-au plăcut. Multe mulţumiri soţului pentru transportare :*

4 comentarii:

  1. Dora... m-ai emotionat cu expunerea ta... inceput, parcurs si sfirsit... frumos si trist, dar totodata optimist. felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Lori ! Asta e...pe viitor sper să fie mai bine...dar cu criza astaaa...

      Pe măsură ce aflu date despre ceilalţi, mai adaug date în postare.

      Ștergere
  2. Buna Teodora, si eu ma bucur ca am avut sansa sa te cunosc, si sper ca drumurile noastre artistice sa se mai intersecteze si pe viitor :)
    Iti multumesc mult pt cuvintele frunoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona dragă, eu mi-am cam pierdut cuvintele, topită fiind de admiraţie în faţa standului tău :) şi tu eşti un om frumos şi asta se transmite asupra lucrărilor tale pufoase, calde şi chic.

      Ștergere