marți, 29 mai 2012

Semne de carte din FIMO, cu hieroglife egiptene

Luna mai am lucrat numai piese decorate în stil Egiptul antic. Continui "campania" cu aceste cartuşe  modelate integral din FIMO. Le voi înpărţi în două postări : semne de carte şi brelocuri.
La scriere am folosit acest alfabet, ce l-am schiţat după o imagine "de pe net". Iniţial m-am orientat după un alfabet ce nu avea notate vocalele "O" şi "E", aşa că primele cartuşe n-au numele complect. În  loc de LOREDANA , pe cartuş e LRDANA (al doilea aurit). In alfabetul ce-l folosesc acum, unele litere pot fi scrise cu mai multe ideograme.
Dacă doriţi să vă lucrez un astfel de semn de carte personalizat şi deosebit, în spuneţi care din ideograme doriţi să scriu.
Semnele acestea nu sunt disponibile, pentru că le voi dărui. Le-am lucrat doar pentru a vă arăta ce-aş putea face, dar scrind prenumele ales de dv.
Au dimensiuni de la 0,4 x 2,5 x 7cm (PATRICIA primul aurit) la 0,4 x 2,5 x 12,3 cm (NICOLETA) cel mai lung neaurit)
Dintre cele aurite, primele 3 au chenarul şi spatele acoperite cu pastă de învechire cupru şi suprafaţa aurită de asemenea, cu pastă diluată şi sunt lăcuite integral. Am aşteptat câteva zile să se usuce pasta cupru, aşa că prefer să cumpăr fimo efect în aceeaşi culoare decât să mă chinui să acopăr cu această pastă. Următoarele 2 au doar aplicaţie de aur şi sunt lăcuite doar pe foiţă. Pe ultimul aurit scrie ARTADAR şi-l păstrez eu. Chenarul acestuia, precum şi a celor de mai jos, au acea dungă din FIMO fluorescent, fiind luminoase-n întuneric.
Literele le-am scris cu mâna liberă, prin apăsare cu un ac gros şi nu cu şablon. Semnele nu pot fi identice. După coacere, am şlefuit suprafaţa şi cioplit marginile literelor unde era necesar şi în şanţuri am pensulat acrilic negru, sau tuş sepia.
Din acestea aurite nu mai fac deocamdată. O colegă căreia i-am dat un astfel de semn mi-a spus că foiţa se curăţă ! Peste foiţă am lăcuit cu lac pe bază de solvent, de calitate, de care ştiam că-i foarte rezistent. Cum aveam şi eu ultimul semn, am râcâit cu unghia pe foiţă şi da, se curăţa, lacul devenind o materie cleioasă...Înseamnă că mixtionul pe care am lipit foiţa a atacat lacul de deasupra. Mi-e teamă că aşa se va întâmpla şi cu foiţa slahmetal de pe semnele de mai jos. Păcat de aspectul lor frumos.
Până nu găsesc soluţiile compatibile nu mai auresc.

Varianta neaurită. Acestea au fondul din FIMO auriu combinat cu fluorescent, iar chenarul din negru plus fluorescent. Pot să le fac din orice culoare doriţi.
Toate au ataşate panglici de organza, saten sau faux-suede, accesorii argintate, sau aurite şi pietre semipreţioase de citrin, carneol, jasp dalmaţian, sau roşu, ochi de tigru şi onix. Am accesorii, panglici şi-n alte culori şi de asemenea pietre naturale în alte culori.
Preţul cartuşelor variază în funcţie de numărul de litere, de complexitatea lor, deoarece scriu manual fiecare literă, iar după coacere mai cioplesc cu o lamă. Litera A (vulturul) nu se compară cu S (bastonul). La preţul literelor se adaugă conturul, mai puţin dacă numele e din 3 litere, mai mult dacă numele e din 6,9 litere.
Un calcul orientativ. La primul neaurit : un leu pentru fiecare semn simplu şi câte 2 lei pentru semnele I şi A, (FIMO folosit fiind inclus în preţ) = 7 lei + 1 leu conturul + 5 lei accesoriul cu pietre = 13 lei.

Dacă comandaţi mai mult de 5 bucăţi, le reduc preţul cu 10 %.

O variantă cu fondul acoperit cu fulgi slahmetal, cu diverse nuanţe.

Şi pe acestea DOINA ,GINA şi HORIA le-am dăruit unor persoane dragi.
La acestea am vrut să le ataşez altceva decât panglică. Căutând imagini cu accesorii metalice ce doream să le comand, am descoperit şi semnele lucrate de Ioana , din sârmă şi atunci am zis EVRIKA ! :D E o metodă ingenioasă de a face o contragreutate piesei decorative, fără să mai comand "de pe net", plus că rezultă ceva mult mai frumos decât accesoriul industrial, chit că muncesc mult să-l fac. Aveam sârmă de cupru de 1,5 mm, 0,2 mm şi 0,3 mi se pare. În timp ce înşiram mărgeluţele la primul cârlig, mi-am dat seama că n-am tăiat suficientă sârmă pentru a ajunge până sus, aşa că am format o buclă şi-am prins-o la interior, făcând puţină economie de sârmă subţire şi închizând capetele bine. Dacă închideam cu liţa, oricât aş fi răsucit-o, tot s-ar fi desfăcut, fiind prea moale. Uite aşa s-a născut un alt model, ce l-am repetat şi la celelalte cârlige.
Ioana dragă, pentru că tu m-ai inspirat să fac aceste cârlige din sârmă, cu prima ocazie o să-ţi modelez un cartuş cu hieroglife, cu numele tău :) Cârligelul îl ataşezi tu, că garantat îl vei lucra mai frumos decât mine, având experienţă în lucrul cu sârma.

Am mai lucrat un cârlig ca un ochi...egiptean. Deocamdată l-am ataşat la semnul cu nick-ul meu, dar e de vânzare.
Are înălţimea de 11,5 cm, ceva mai mic decât imaginea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu