duminică, 27 mai 2012

model FIMO Faux Denim

O colegă de le forumul lucrudemana ne-a provocat să realizăm piese modelate din lut polimeric, cu modelul faux denim, adică să imităm jeans-ul.
N-am mai lucrat în tehnica asta şi nici nu ştiam de acest stil, aşa că am intrat în joc.

Am combinat albastru cu puţin negru şi-am întins o foaie subţire, trecând-o prin maşină de întins împreună cu o bucată de blug. Pe suprafaţa fâşiei de FIMO s-a imprimat bine-nţeles textura ţesăturii. Intenţionat am deşirat un capăt, să apară franjurii, ce i-am accentuat puţin prin zgârâiere cu un ac.
După lungi bibileli am compus aşa
Am frământat bucata de fimo, până la uniformizare, rezultând un ocru.portocaliu şi i-am dat formă de pânză şi fire de "aţă". În partea de jos trebuia să protejez zona de franjuri subţiri, aşa că am adăugat "dantelă".
Suprafaţa am atins-o uşor pentru a părea un blug tocit, cu ceva fard sidef, acrilic alb şi praf de cretă. Nu prea am avut prafuri fine, acrilicul păta prea tare, sideful abia se vede, iar creta a dispărut..
Am schiţat liniile de cusătură şi în adâncituri am aşezat aţa din fimo
Firele le-am apăsat mărunţel, imitând cusăturile. Am uitat să pozez, dar le vedeţi mai jos. Iniţial am vrut să tai în bucăţi, să fac pandantiv, cercei, brăşă, dar nu m-am îndurat să tai compoziţia. Am întins încă o foaie groasă de 2 mm, am tăiat-o uniform la aceeaşi grosime, peste ea am presat uşor pânza denim şi cu foaia compusă am învelit o doză de bere, tăind plusul de material. Rezultatul este acesta.





Pentru a preveni depărtarea capetelor, din cauza greutăţii şi a-i da o mai mare rezistenţă, i-am ataşat panglica de organza, lată de 1,5 cm. Interiorul e de 20 cm şi o mână subţire se poate strecura fără a se desface fundiţa. Am reuşit să o strecor şi eu, care am o mână destul de lată, e drept şi flexibilă.
 În realitate nu are această nuanţă aşa aprinsă, de albastru electric, ci una foarte plăcută de albastru de Prusia.

E o tehnică interesantă şi nu-i grea deloc. Totul e să ai imaginaţie de a combina "petecele". Se pot aplica butoni, fermoare, bine-nţeles tot modelate din fimo, sau poate şi accesorii bronz-antic micuţe.
Probabil oi mai lucra ceva în acest stil, dar când oi avea FIMO albastru şi ocru, sau dacă-mi comandă cineva.
Brăţara aceasta am creat-o doar din curiozitate şi,mi place rezultatul. E tare chic, nu ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu