marți, 14 februarie 2012

Creaţii în tehnica decoupage 3

Deschid postare pentru alte lucrări în tehnica decoupage.

Lucrările 23 - 25 pentru proiectul Party-time de pe forum.



Sunt din sferturi de şerveţele, 33 x 33 cm, lipite pe plăci din polistiren extrudat, ce au fost acoperite cu un grund gros cu aspect gofrat. Au dimensiuni de 1,7 x 17,5 x 19,5 cm. Am completat fondul pictând multe steluţe aurii, note muzicale şi panglici. La cea cu personaje Disney am pictat tot fondul în auriu deschis peste care am lipit bomboanele şi de asemenea masa, care era de un albastru ceruleum şi nu se potrivea cu ansamblul, aşa că am acoperit-o cu violet.
Lucrările sunt lăcuite, pe contur au o linie aurie, pe muchii o panglică din imitaţie de piele neagră şi pe spate protecţie din carton, prevăzut cu agăţătoare.
Lucrarea cu personajele Disney am dăruit-o. Cei doi clovni îi puteţi comanda de aici şi aici .
............................................
Lucrarea 26 - a doua variantă Tutancamon, compusă pentru o lecţie de pe forum.
Este din şerveţel rupt, lipit pe o placă din lemn acoperită cu pânză de in şi grunduită. Are dimensiunile de 1,5 x 18,3 x 23,3 cm. Pe contur am lipit fâşii din acelaşi şerveţel. Masca are aplicaţii de foiţă de aur pur peste care am pictat umbre din numeroase tuşe de laviu din culori acrilice.
Relieful fondului l-am format din mălai grişat, lipit bine şi pictat în acrilic auriu. Pe muchii am pictat în umbră naturală. Lucrarea e lăcuită cu lac pe bază de apă.
Până să apuc să lăcuiesc lucrarea, am scăpat o picătură de acrilic negru fix pe ochiul stâng. Instantaneu s-a întins în porii şerveţelului, acoperind tot ochiul..Dezastruuu !!! Am încercat să absorb negrul dar tot a rămas infiltrat pe sub şerveţel. Ce să fac, a trebuit să pictez tot ochiul, cu tot cu pleoape. Problema e că nu am avut culori potrivite pentru a combina exact nuanţele. Îmi lipseşte galben, un anumit ocru şi oricât am combinat, se observă putin o diferenţă faţă de nuanţa de muştar ce domină pe şerveţel. Am mai pus unele laviuri şi în alte zone ale feţei, pentru a echilibra puţin cromatica, dar tot se vede de parcă i-ar fi dat Seth un pumn peste ochi :))) Mai bine-i "fardam" şi celălalt ochi.
Parcă e un făcut. La primul Tutancamon, din şerveţel lipit pe sticlă, s-au format nişte încreţituri care nu-mi plac şi la foiţă nu am pictat umbre (nici nu puteam) de se vede cam prea lucios. La acesta i-am învineţit ochiul... Aşa că, va urma al treilea, că mai am acest model.
...............................................
Lucrarea 27, un oval identic cu cele de mai sus, cu acelaşi grund Fondul l-am pictat cu acrilice în două nuanţe de auriu. Vândută
.............................................
Lucrarea 28, încă un oval. Fondul negru este pictat cu acrilice şi are crăpături acoperite cu pastă antică cupru. La stamine am pictat cu auriu deschis. Am încercat la ea lacurile de crăpare şi pasta patină cupru.
Lucrarea aceasta am dăruit-o mamei.
.......................................
Lucrările 29 - 37
Am recuperat nişte CD-uri şi DVD-uri defecte, acoperindu-le cu grund în relief şi şerveţele cu flori.



Am complectat lucrările cu acrilice negru şi auriuri şi le-am lăcuit în mai multe straturi. Partea pe care se scrie este intactă şi discurile n-au deocamdată agăţători sau găuri. Pot fi suporturi pentru pahare, obiecte decorative, sau le pot prinde mai multe prin accesorii, ca un obiect decorativ pentru balcon, terasă, sau pătuţul unui copil. Aş putea să le aplic şi pe spate alt model de şerveţel, sau carton cu agăţătoare, sau lăsa ca atare, depinde de dorinţele clienţilor.
.......................................
Lucrarea 38 participă la un concurs joc, pe forum, fiind surpriză pentru o colegă. Fiecare ne trimitem surprizele pregătite colegelor alese aleator. Ştim cui trimitem, nu ştim ce vom primi. La o anumită dată, când confirmăm toate că ne-am primit surprizele, se vor arăta lucrările, dar până atunci, surprizăăăă !!! .........
.................
Gata, s-au dat de gol autoarele surprizelor, aşa că pot arăta surpriza mea :
Colegei mele i-am lucrat acest set, cu şerveţel lipit pe piele albă. După uscarea adezivului, am desenat şi decupat inimioarele, cu forfecuţa de unghii...greu, greu, că pielea e groasă. După aceea am pictat muchiile şi puţin pe feţe, cu acrilic roşu-auriu, am lăcuit în două straturi şi am unit piesele prin ace şi zale argintate, adăugând şi câteva mărgele şi coral roşu. Mi-au mai rămas inimioare cât pentru încă un set.
Acest set este un prim articol de bijuterie ce l-am lucrat în tehnica decoupage şi o primă încercare de a lipi şerveţel pe piele.
.........................................
Lucrarea 39, încă o compoziţie cu maci, cu şerveţel întreg lipit fără încreţituri, având acelaşi fond negru pictat în amănunt printre pufişorii fiecărei tulpini, acoperit de crăpături foarte fine, umplute cu pastă cupru. Pasta a acoperit şi golurile grundului gofrat, dând mici accente mai ales spre margini. Îmi place mult cum a ieşit. Voi mai încerca şi pe fonduri deschise. Deocamdată am doar pastă cupru. Marginile le-am acoperit cu bandă rejansă neagră, ţesută foarte strâns, cu lăţimea de 2 cm, iar spatele e îmbrăcat cu carton prevăzut cu agăţătoare invizibilă, atunci când stă suspendată de perete. Vândută.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu