miercuri, 8 februarie 2012

Modelaje prototip

Am modelat o serie de obiecte miniaturale. Pe imagini am scris data apariţiei lor. Urmează să le finisez, să le fac matriţe. Replicile turnate în ceramică, sau lut polymeric, vor deveni mărţişoare, magneţi pentru frigider, poate păpuşi, marionete, rame sau suporturi pentru pietre cabochon, broşe, etc.
Prototipurile sunt lucrate din pastă modelatoare albă şi nişte FIMO colorat, de aceea majoritatea sunt albe. Acum m-a interesat doar să dau formă. Replicile vor fi pictate divers.
Porumbelul Păcii

Ghiocel pe suport rotund înrămat. Are diametrul de 3,5 cm.

Anul trecut am făcut nişte mărţişoare din FIMO cu acest model de 8 decorat cu o floare diversă, fără inimă. Pe acesta l-am tăiat dintr-o foaie mai groasă. Are înălţimea de 3,5 cm

Încă un model de 8. Pe acesta se poate lipi o bază de broşă, sau deveni pandantiv, sau magnet. Are înălţimea de 5 cm

Inimă ruptă, ce urmează a fi cusută. Cea mare are lăţimea de 5 cm şi cele mici 2 cm.

O trăistuţă plină de bani. Are dimensiuni de aprox. 2 x 3,5 x 5 cm.

Un Soare...cu dinţi :P . Are diametrul de 5 cm

Încă un chip zâmbăreţ, deocamdată fără păr. La replicile din pastă modelatoare le voi face modificări, dar mai întâi să fac matriţă acestui chip (după ce-l voi şlefui puţin) şi ale celorlalte, că nu-i singurul, ci ultimul :)
Da, vedeţi bine : atât este de "mare" : din creştet până-n bărbie este cât falanga degetului arătător.

Am mai modelat nişte modele de rame
ramă filigran rotundă nr. 4

ramă filigran rotundă nr. 5 diametru de 5 cm.

ramă filigran ovală nr. 2 - 0,5 x 3,5 x 5 cm

Toate acestea le-am modelat în decurs de vre-o 10 ore, sau mai mult, că nu m-am uitat azi noapte la ceas când m-am oprit. Azi voi mai modela câte ceva. Ce anume încă nu ştiu. De fapt, am vrut să ştanţez doar nişte baze simple, de forme diferite, ce urma să le decorez cumva, să fie nişte mărţişoare, dar degetele mele au vrut altceva :))

Incă o rundă de modelaj
o buburuză
O frunză de trifoi, cu o buburuză şi mai mică. Frunza are lungimea de 4 cm, cu tot cu codiţă.

O familie de ciupercuţe fericite. El are înălţimea de 4,5 cm.

O pereche de mâini, pentru chipul de mai sus, sau pentru altul, ceva mai mare.


şi o pereche de picioare, proporţionale cu mâinile. Le-am aşezat pe lângă chipul de sus şi-am văzut că nu se potrivesc la proporţie, chipul fiind mai mic. Am comparat atunci cu capul lui Moş Crăciun şi văd că se potrivesc perfect. Nu-mi rămâne decât să reproduc capul şi să construiesc încă un moş, la care să-i cos un costum popular şi atunci îi voi zice MIR ;)

Am vrut să mai modelez un ursuleţ de pluş, care ţine în braţe o inimă, dar degetele au modelat altceva.


Un cuib, cu trei puişori de rândunică.
Am mai modelat şi-o gogoşică
Şi cu aceasta am încheiat campania de modelaj.
Le-am aşezat pe-o foaie de format A4.

Ştiu că două persoane poate aşteaptă şi acum să găsească prin postările mele o figurină 3D de bichon maltez şi un chip de câine Husky siberian. Odată şi odată le voi modela şi pe acelea, poate şi alte animăluţe, răbdare să fie şi chef de modelat.

Primele modele de rame le vedeţi toate în această imagine. Am mai modelat un crucifix, tot din firişoare, dar nu l-am pozat.
Sunt tot miniaturale
Pe acestea le-am modelat doar din FIMO, de aceea au diverse culori şi degradeuri.

Tot ce v-am arătat aici sunt unicate şi creaţii personale, fără urmărirea vreunui model sau tutorial.
Ca unelte am folosit maşina de întins foaie, extruderul pentru format firişoare, cutter drept şi unul ondulat, un beţişor de bambus ascuţit, o mină de pix goală, un ac fără vârf şi bine-nţeles, degetele hărnicuţe şi neostenite.
Figurinele acestea nu le vând ca atare, ci doar replicile lor, în stare prelucrată. Pe acestea le voi posta, când vor fi gata, în postările tematice. Le veţi descoperi accesând etichetele "ceramica" "figurine" "magneti pentru frigider" "martisoare" poate şi "rame"

2 comentarii:

  1. Toate ca toate, dar cand am ajuns la maini si la perechea de picioare am ramas inmarmurita de frumusetea lor!
    Dora, felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc frumos Alexandra !
      Perechile de picioare si maini au un aspect realist, barbatesc si rustic, adica nu sunt stilizate, sau indelung finisate. Vreau sa creez papusi rustice. La replicile din pasta modelatoare pot interveni, micsora, finisa, modifica pozitia degetelor.
      La picioare am modelat pana si relieful talpii, cum se vede si la palme, pentru ca unele papusi vor fi desculte. Nu zic mai multe, intai sa le fac replicile.

      Ștergere