sâmbătă, 25 februarie 2012

Expoziţie de mărţişor - 2012

Luni, 27.02 se va deschide o expoziţie dedicată Mărţişorului, la Biblioteca Judeţeană din Buzău, gazda noastră de nădejde. Dacă nu ar fi acceptat domnul director Sorin Burlacu să expunem în aula bibliotecii, nu ştiu unde ne-am fi expus an de an lucrările. S-au amenajat panouri mari pentru tablouri, se golesc de fiecare dată vitrinele de cărţi numai pentru a ne expune lucruşoarele, se luminează spaţiul de expunere, ni se suportă prezenţa, mai ales a mea, că mai şi lucrez acolo, ni se păzesc lucrările.

Este o expoziţie colectivă a colaboratorilor Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale din Buzău
Articol în ziarul Opinia Buzău
Articol în ziarul Adevărul

Pe acest panou am aranjat modelele create în ultimii ani şi are rol de prezentare. Să zic c-ar fi mica mea colecţie de mărţişoare personale.
Cu excepţia ultimului rând, cu figurine din mărgeluţe, a papagaluilui, fluturelui şi peştelui dolofan din urmărorul rând, toate celelalte modele sunt creaţii personale. Am pus pe panou şi reproducerile după picturile mele. Câteva din acestea le-am transformat în magneţi pentru frigider.
Acestea le păstrez aşa, ca modele, pentru eventuale comenzi ale mărţişoarelor cu stoc epuizat. Pe lângă ele am nenumărate dubluri gata ambalate, ce le aduc în fiecare zi. Ciufuliţii sunt disponibili.
Prefer să păstrez aşa panoul şi să fac altul, decât să dau jos modelele, la câte zile m-am chinuit să le aranjez...Mai sunt locuri libere pentru viitoare creaţii.
Câteva persoane ar fi dorit literele din centru. Acestea nu sunt de vânzare ! ARTADAR e porecla mea pe internet, le vedeţi în partea de sus a blogului, iar primul A este avatarul. Pot modela la comandă astfel de litere aurite, sau nu, cu floricele, sau decorate după dorinţă, dar nu copii identice ale acestora. Preţul lor e de 15-20 lei, cu bază aurită, în funcţia de complexitatea lor, sau mai ieftine dacă nu-s cu foiţă.
Am mai aranjat un panou cu bijuterii de sezon.
Pe acesta nu-l pot lăsa peste zi, când nu sunt eu, la bibliotecă, cu toată paza şi camerele de filmat de acolo. Îl expun doar in orele cât stau acolo, între 11 şi 16.

Am fotografiat pe 2 martie toată expoziţia, aşa cum e când sunt prezentă acolo. Unii colegi deja şi-au strâns lucrările lăsând vitrinele goale. Nu-i nimic, le umplu cu bijuterii.


Dragobeţii deja şi-au găsit alte stăpâne :)) . Un domn a dorit neapărat să-i dau pe cei de pe panou, deşi mai aveam unii gata ambalaţi, pentru că i-a văzut la tv. Lângă panoul meu sunt picturile lui Fănel Dumitru, fost coleg de-al meu de la Scoala Populară de Artă.
Panoul cu bijuterii modelate din fimo şi vitrina cu bijuterii din materiale diverse şi pietre semipreţioase le puteţi admira doar cât timp stau acolo. Ocazional am expus şi buchetul cu maci şi cicori. Foarte puţini au avut ocazia să-l vadă real.

Câteva bijuterii lucrate de mine
mărţişoarele disponibile şi câteva perechi de cercei.

Aceasta e toată expoziţia. Voi nominaliza mai târziu expozanţii, sub fiecare imagine, că nu i-am notat pe toţi.
 Am ocupat masa rotundă din centru cu alte lucruşoare.
Hm...nu arată prea frumos cutiile...până la viitoarea expunere le voi da o altă înfăţişare, cum e cea neagra din fundal. În prim plan e cutia cu mărţişoare disponibile...pentru la anul.. Faptul că ea rămas aproape plină nu mă sperie să nu mai lucrez cu plăcere şi la alte modele de mărţişoare. Deja am comandat ambalaje specifice de mărţişor, cu buburuze, şnururi am câteva sute, rămâne doar să fac mărţişoare :)
Cum am spus, cât timp sunt prezentă acolo, nu stau degeaba. Acesta-i frontul de lucru, iar rezultatul e acest set din turcoaze, mărgele din sticlă şi elemente metalice cuprate.

Am mai lucrat şi acest set, cu sodalit, ochi de pisică şi cristal de stâncă
şi încă o brăţară identică, dar cu 2 spire, ce-am vândut-o imediat ce am încheiat-o şi n-am apucat s-o pozez. Am mai lucrat câteva perechi de cercei, seturi, coliere ce nu le-am pozat.
Pe 7 am lucrat câteva perechi de cercei cu perle şi mărgele şi un set cu coraluri şi scoici, dar cum am ajuns acasă o prietenă a venit şi mi-a "confiscat" cerceii, eu i-am dăruit setul, până să apuc să le pozez. Cu greu am păstrat o pereche, anume lucrată pentru o altă prietenă.
De pe 8 martie nu mai merg "cu lucrul" şi nici nu mai expun bijuteriile. Eu le-am cărat mereu cu mine, dar a fost slab interes...de fapt nici n-au prea venit vizitatori.
Lucrările vor fi disponibile în magazinele mele de pe crafty si CDB`S  .
Setul cu fluturi l-am vândut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu