miercuri, 21 septembrie 2011

Creaţii în tehnica decoupage 1

 În perioada şcolară am realizat câteva lucrări din decupaje, dar din hârtie şi nu şerveţel.
Aceasta ar fi prima creaţie . Eram în clasa a V-a, în 1975
3 ani mai târziu am realizat acest colaj, din hârtii decupate. Intrasem în clasa a VIII-a, la Şcoala de Artă.
Am mai lucrat unul, dar mi-a fost furat de unde era expus. Altă lucrare de colaj a obţinut premiul III pe ţară pentru categoria clasa VIII, dar nu am decât o reproducere micuţă în alb-negru, de pe pliantul concursului. Lucrarea nu mi-a fost înnapoiată...
 În 2005 am lucrat un colaj doar din hârtii de la pachetele de ţigări aruncate de soţul meu. Afişul l-am compus special pentru soţ, fiind supărată că aruncă atâţia bani pe fereastră şi-n scrumieră...de puteam să ne construim o casă de vacanţă... Afişul n-a avut niciun efect...fumează în continuare...

Nu de mult m-am înscris în forumul Magia decupajului din dorinţa de a afla informaţii referitor la tehnica decupajului şi de a comunica cu pasionatele acestei arte decorative.
  În copilărie mă pasiona să colecţionez şerveţele, cu modele mult mai simple decât ce se găseşte acum pe piaţă, dar până de curând nu-mi imaginam că se pot decora obiecte cu aceste hârtiuţe subţiri imprimate.
   Văzând obiectele decorate de membrele forumului şi de pe alte bloguri, am rămas, cum se zice, "ca la dentist".
  Cu prima lucrare m-am înscris la un prim concurs pe forum, pentru începători. Am decorat, cu bucăţele de şerveţel rupte, un tub din bambus, suport pentru tacâmuri, ce zăcea pe masa din bucătărie nefolosit şi nebăgat în seamă.




Am pictat tubul cu alb, am lipit hârtiuţele rupte, am repictat tot fondul, interiorul, marginile şi baza şi am lăcuit tot. După ce-am lipit hârtiile trebuia să şmirgheluiesc un pic marginile zdrenţuite şi după aceea să pictez fondul şi nu se vedea aşa zgrunţuros. Învăţătură de minte.
La concurs s-au înscris 4 fete pe 3 premii. În urma votării am obţinut locul 3. Administratoarele forumului m-au copleşit cu şerveţele şi materiale pentru decupaj şi încă mai am de primit un premiu :)
.......................................................
  Lucrarea 2 - S-a lansat încă un concurs cu o tematică ce mi-a plăcut, ASIA, aşa că m-am pregătit de lucru. Mi-am comandat nişte şerveţele potrivite temei, lac-adezivul în primisem ca premiu, iar pentru decorat am ales o cutie ce-a conţinut primul lot al premiului.
 Am lipit pe cutie pânză pe amândouă feţele, am lipit bucăţi decupate de şerveţel, pe capacul exterior am lipit aproape un şerveţel întreg şi peste el doi elefanţi decupaţi cu mare grijă. Pânza neacoperită cu şerveţel am pictat-o cu acrilic negru şi-am lăcuit-o cu vernis Darwi. Unde am lipit şerveţel am lăvuit cu lac-adezivul folosit la lipirea lor. Doar elefanţii i-am lăcuit cu strat gros de vernis, care este mai lucios. Capacul l-am bordurat cu mărgele cusute cu fir transparent. Încuietoarea am meşterit-o din mărgeluţe, un butoiaş de coral, un bănuţ chinezesc (la interior) şi un şnur de piele. Rezultatul a 20 de ore de muncă este acesta - casetă de bijuterii FASCINANTA INDIE





Are dimensiunile de 7 x 18 x 28.5 cm. Nu vă spun preţ pentru că n-o vând şi nici tubul din bambus. Am comandat mai multe bucăţi din fiecare model de şerveţel şi poate că am să mai decorez vreo cutie îmbrăcată în pânză (îi dă o mare rezistenţă) dar nu identic ca aceasta.
În urma votării, s-a clasat pe locul II.
...........................................................
Lucrarea 3 - Tot pentru concursul ASIA am decorat şi o cutie metalică



..........................................................
Lucrarea nr. 4 - am decupat pentru o lecţie şi am lipit coroniţa pe un colăcel de polistiren, după care am pictat cu negru şi lăcuit.

............................................................
Lucrarea 5 - am lucrat-o pentru concursul  "Înainte şi după" tot pe forum.
La început a fost o cutie de carton mai veche, cu marginile zdrenţuite de folosire
şi după ce-am îmbrăcat-o în pânză, arată aşa


.............................................................
Lucrarea 6 - am experimentat indicaţiile unei lecţii de pe forum : lipirea de bucăţi mari de şervetel pe un obiect metalic, de preferat cu suprafeţe curbe. Am ales o găleţică din fier zincat.
 Înainte de a lipi şerveţelul am format nişte reliefuri spiralate, în ton cu spiralele din desen.


..................................................................
Lucrarea 7 am lucrat-o tot pentru concursul "Înainte şi după"
Am luat suportul de cuţite din bucătăria mamei şi i l-am decorat aşa


Am lipit un servetel mare (33 x 33 cm) pe toate suprafeţele suportului. Cum mamei îi place albastrul, am pictat fondul albastru, lăsând intenţionat acel contur alb.
..................................................................
Lucrarea 8 - lucrată tot pentru proiectul ASIA. Am decorat un borcan în care a fost pastă de roşii.
Am lipit servetelul si dupa aceea l-am acoperit integral cu acrilice. Gâtul l-am îmbrăcat în piele naturală. acum folosesc borcanul ca suport pentru pensule. Încă nu l-am lăcuit.




......................................................................
Lucrarea 9 am compus-o special pentru concursul 400, dedicat celui de-am 400-lea membru pe forumul decupaj.com. Am facut 12 globuleţe din şerveţel decupat lipit pe amândouă feţele unei foi din FIMO crud. Le-am decorat suplimentar cu linii aurii si punctuleţe din cauciuc transparent.



...........................................
Lucrarea nr. 10 - pentru o lecţie de pe decupaj.com - şerveţel şi foiţă de aur, pe geam, tehnica inversă.

   Am aplicat foiţă pe şerveţel, am lipit şerveţelul rupt şi am acoperit spaţiile goale tot cu foiţă de aur. Trebuia să umbresc puţin dungile măştii, dar mi-a fost teamă să nu stric şerveţelul foarte subţire. Nu am avut un geam potrivit, că altfel aveam în plan să compun lucrarea, aşa că voi repeta tema.

   Lucrările nu sunt de vânzare ! Le-am făcut doar pentru a învăţa tehnica decupajului şi obiectele sunt pentru folos personal. Doar globuleţele sunt de vânzare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu