luni, 18 iulie 2011

Maci din polymer clay

După ce-am modelat macii aceştia pentru mine,
o prietenă din Anglia mi-a spus că şi-ar dori un buchet cu maci roşii.
Am căutat imagini pe google, ca sursă de inspiraţie şi am descoperit că în lume există soiuri de mac în toate culorile curcubeului şi nenumărate combinaţii, cu excepţia verdelui. Atunci mi-a venit ideea să formez un curcubeu doar din maci, chiar dacă prietena mi-a cerut doar maci roşii. Dânsa o să-şi aleagă ce doreşte, iar pe ceilalţi îi voi folosi la compoziţii decorative, fotografice, sau îi voi transforma în bijuterii. Bijuteriile lucrate o să le găsiţi la postările tematice, sau pe crafty.ro/artadar/
I-am pozat înainte de a le îmbrăca codiţele în bumbac în diferite nuanţe de verde.


Toate combinaţiile cromatice au rezultat din modelarea polimerului colorat în masă şi nu din pictare. Cupele au diametre între 4 şi 5 cm şi doar câteva sunt mai mici, sau cu petale adunate.

Am adunat soiuri de mac din toată lumea pentru a compune acest curcubeu. Pe parcurs voi mai modela si alte soiuri.
A fost o idee de-a mea şi nu veţi găsi nicăieri o reprezentare aşa de bogată a macilor modelaţi din polymer, apropiaţi de forma reală, dar cu compoziţie specială, delicaţi şi puri, luminoşi şi cu strălucire fină, fără a fi atinşi de vreun pigment, materie colorantă sau lac.

Aşa i-am copt, timp de 30 de minute, cel puţin.

Pentru a le compara dimensiunile, pe unii i-am aşezat pe acelaşi vas ce are diametrul gurii (zona mai clară) de 4,5 cm
Mac alb cu linii gălbui sidefate şi transparente. Nu redau chiar realitatea, cel real având nervuri foarte dese şi nu sunt transparente.

Mac roz, islandez, cu degradeu de la alb la roz închis spre piersiciu. Are în compoziţie glitter. se observă luminiţele micuţe.
Petalele au marginile albe, roşu cu sclipici, roz cu sidef, pată neagră mărginită de alb, iar vârful staminelor e din glitter alb.

Mac roşu-orange cu stamine negre. Are în compoziţie roşu cu sclipici (spre margini) sidef şi transparent spre interior, într-un degradeu plăcut de la roşu spre orange-galben plus câte o pată neagră. Vârful staminelor este din alb glitter.
................................................
Mac roşu-orange cu stamine galbene. Petalele au un degradeu roşu cu sclipici spre orange şi la interior câte o pată galben deschis. Au în compoziţie sidef şi transparent.
........................................................
Mac din soiul California orange, emblema statului California. Petalele au un degradeu fin de la orange sidefat spre orange mandarin. Petalele sunt aşezate pe o "fustiţă" roz specifică acestui soi.
................................................
Maci cu petale în degradeu orange mandarin - alb. Au în compoziţie glitter şi transparent (spre interior). 
...............................................
Mac din soiul Oriental. Au câte 6 petale. Are în compoziţie glitter şi transparent, fiind strălucitor pe alocuri şi translucid până la pata neagră din centrul fiecărei petale. Pe stamine se văd luminiţe multicolore.
.........................................................................
Mac islandez, cu un degradeu de la galben sunflower la alb translucid, este de asemenea transparent spre interior.
....................................................................
boboci inchisi
..................................................
Am modelat şi maci albaştrii (din Tibet) dar îî păstrez eu. Pot reface modelul la comandă, dar numai să cumpăr albastru.

Am refăcut seria, dar sunt disponibile doar floricelele din vârful degetelor.
........................................................................................................
Mac din soiul Purple California, într-un degradeu fin de la purpuriu la alb, cu pată galben-orange deschis. Petalele stau pe "fustiţă" roz + verde. Are în compoziţie şi sidef ce dă o strălucire foarte plăcută petalelor.
....................................................................................
Mac roşu-purpuriu cu petale franjurate şi pată neagră. Când am format caneul petalei m-am uitat pe altă schemă şi am adăugat conturul alb fără să-mi dau seama...că soiul nu avea şi alb...Acum, asta e, da-s frumoşi şi aşa :P

Cu acestfel de flori pot confecţiona buchete de mireasă, sau aranjamente decorative cu totul deosebite. Vor rămâne veşnic în aceeaşi stare, nu se vor decolora, sau degrada.
Preţul unei flori complet deschise, cu tulpină de aprox 20 cm din sârmă de cupru de 1,2 mm, îmbrăcată în aţă de bumbac (din cea pentru goblen) este de 25 lei. Macii orientali, cu 6 petale, sunt la 28 lei. Preţul la boboci, cu codiţă, de la forma de boboc închis până la floare variază de la 5 lei la 23 lei. La o comandă de peste 19 flori voi adăuga cel puţin 5 boboci de diferite forme.
Pot modela şi flori într-o singură culoare a petalelor şi staminelor şi atunci preţul lor va fi de până la 20 lei.

Pot fi curăţate de praf prin scufundare în apă cu puţin detergent şi clătite în apă distilată (să nu rămână pe petale urme de calcar). Cozile, fiind din sârmă de cupru, groasă de 1,5 mm (doar câteva sunt cu sârmă de 1 mm) pot fi îndoite după dorinţă.

Aproape toate florile din aceste buchete şi-au găsit stăpâne, cărora le mulţumesc pentru comenzi.
Au mai rămas câteva flori întredeschise ce se pot comanda de aici , boboci deschişi de aici şi boboci închişi de aici

Câţiva maci i-am transformat în aceste bijuterii
mai multe imagini şi detalii aici

poate fi comandat de aici

6 comentarii:

  1. Doamne cat sunt de superbi!!!....superbi lucrati!Nu stiam ca exista si alte culori..cand ma gandeam la maci automat imi venea in minte culoarea rosie...uite am aflat ceva nou;)
    Felicitari pentru creatii!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc !
    Nici eu nu stiam pana n-am dat cautare "poppy" pe google si-am descoperit la imagini atatea soiuri.
    Nici eu nu stiam ca ti-ai immbogatit colectia de bebe. Il stiam pe primul modelat din pasta modelatoare (un fel de lut mai scump...)care a sfarsit topit in apa...
    Nu te-ai lasat pana n-ai perfectionat corpul unui bebe si pentru asta te felicit ! Sunt superbi ! Imi place si ce decoruri le-ai facut !

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca n-am vazut in viata mea ceva mai frumos!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Amy ! Ai vazut ceva mai frumos : cei adevarati !

    RăspundețiȘtergere
  5. buna si eu ma "joc" cu modelatul dar nu pot sa nu fiu uimita de frumusetea care ai creat-o aici, felicitari!!!

    http://roxi-ideas.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Roxi si multumesc de apreciere. Ce sa zic, au iesit frumosi, dar se putea si mai bine :)
      Si "jucariile" tale sunt frumoase !

      Ștergere