duminică, 24 iulie 2011

Figurină câine - rasa bichon maltez

  O doamnă m-a întrebat dacă pot să-i fac un pandantiv, o pereche de cercei şi-o figurină care să reprezinte bichonul maltez. Am mai modelat câţiva câini care să semene mai mult cu un desen animat decât cu un câine real dintr-o anumita rasă. Mi-am zis să încerc că n-o fi bai. Bichonul e tare dragălaş la înfăţişare şi are o blană aşa de lungă de-i acoperă total picioarele şi chiar le depăşeşte. Volumul acesta plin mi-a dat curaj să accept comanda. Dacă era un câine cu picioarele descoperite aş fi putut să-i modelez corpul, dar n-aş fi ştiut să-i fac matriţă figurinei modelate. Vreau să păstrez figurinele prototip şi să dau clientei câte o replică din fiecare, lucrate tot din polimer, sau turnate în ceramică.
  Doamna mi-a dat câteva imagini după care să mă inspir. Am căutat şi eu imagini pe net. Pentru pandantiv am desenat după o imagine direct pe geamul monitorului. Am redus imaginea şi-am desenat iar, după care am redesenat chipurile pe hârtie. După aceste desene m-am orientat când am modelat figurinele.

Am reuşit să-l termin ! După coacere o să-l mai finisez puţin.

Are înălţimea de 8 cm. Să văd dacă oi reuşi să modelez unul de două ori mai mic.

Am reuşit !
Are înălţimea de 4,5 cm cu tot cu moţ :D
La replici voi pune şi limbi.

Am copt prototipurile pentru pandantiv şi cercei, sau magneţi pentru frigider.

Le-am făcut câte 2 matriţe din silicon sanitar.

Până să torn ceramică am făcut probă la pasta de modelaj cu uscare la cald, ce-am comandat-o o dată cu ceramica. Am modelat din FIMO nişte limbi micuţe şi le-am aşezat în guri. Rezultatul e acesta :

După coacere am văzut că materialul nu este foarte rezistent şi nu este alb cum aş fi vrut, ci de-un gri foarte deschis, care trebuia pictat, aşa că am renunţat la intenţia de a-l folosi la bijuterii. Îl voi folosi doar la modelarea prototipurilor, sau pentru magneţii pentru frigider, sau ca material de umplutură. Bijuteriile Bichon le voi face doar din fimo sau praf de ceramică la rece.

Magneţii pentru frigider i-am pus în vânzare aici . Figurinele din pastă de modelaj Sculpey, pictat cu acrilice, le-am lipit pe pastile de magnet puternice, după cum se vede în imagine. Stau în plan vertical.

După câte văd în căutarea pe Google, aceasta ar fi prima apariţie in România a unei bijuterii contemporane care înfăţişează un câine din rasa bichon maltez. Sunt din FIMO pictat doar acrilic cu negru şi un laviu gri-maro în jurul ochilor şi sub nas, să pară mai natural.
Pandantivul este prins pe şnur din piele ce are accesorii argintate. Cerceii au de asemenea accesorii argintate.


Atenţie : imaginile sunt supra dimensionate. Capetele au doar 4,5 cm înălţime.

O variantă, cu figurina mare ca pandantiv
Aici pandantivul din imagine este cu doar 1 cm mai mare decât cel real.

Figurina de 8 cm văzută din profil.

Am mai format câteva capete, le-am aplicat accesorii şi-au devenit inel
broşă
şi pandantiv
care pot fi comandate din magazinul de pe crafty.ro, sau prin e-mail

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu