marți, 15 martie 2011

Pictura pe carton - bannere

Săptămâna trecută o doamnă mi-a comandat nişte bannere.
M-am gândit să-i pictez efectiv textul şi nu să comand altei firme să decupeze caracterele cu plotter-ul pe foaie autocolant cum se fac majoritatea firmelor. Ştiu să montez firme din autocolant, ar fi fost mai uşor şi rapid de montat, dar am ales pictarea caracterelor pe un fond pictat. O săptămână m-am ocupat de această lucrare şi-mi place rezultatul. În plus, este un unicat.
Am vrut să scriu cu caractere arhaice româneşti. Am scris la căutare pe google şi am vizualizat toate paginile cu imagini, negăsind nimic să-mi placă. De la coada listei am revăzut iar tot şi atunci am observat ceva frumos şi-am accesat blogul lui Florin Florea. Aici am descoperit nişte caractere decorative foarte frumoase.
Am salvat imaginea, am mărit-o pe ecran să pot descoperi construcţia literelor, am trasat pe o hârtie linii orizontale paralele, la o anumită distanţă şi folosindu-mă doar de un echer şi creion, am construit caracterele cu mâna liberă. Am imprimantă, să fi imprimat direct caracterele lui Florin, dar tuşurile s-au consumat şi uscat demult...chiar au şi curs prin interior...aşa că le-am lucrat una câte una. Nu sunt perfecte precum cele ale lui Florin, dar cred că sunt destul de frumuşele, fiind pictate în acrilice cu o pensulă condei nr. 1.
Am construit literele şi după aceea le-am redesenat pe hârtie albă şi iar le-am transferat cu indigo pe cartonul pictat.

Mai trebuia să scriu un slogan în limba engleză şi mi-am zis că nu s-ar fi potrivit caracterele româneşti cu textul în engleză, aşa că am rugat clienta să imprime nişte caractere bold doar contur. Le-am mai mărit puţin la xerox, le-am transferat tot cu indigo şi a rezultat acesta
Doamna, văzând prima imagine digitală s-a speriat crezând că am scris şi Artadar pe fond. Nu, e aşezat doar pe imagini aşa cum semnez toate imaginile ce le încarc pe net :) Doar m-am semnat pe spatele lucrărilor.

M-am gândit şi la un mod de suspendare : să fie invizibil şi rezistent. Bannerul mare are 120 cm lungime şi lăţimea de aprox 20 cm. Deci destul de îngust faţă de lungimea lui, necesita o prindere sigură, dar cum ?
Mi-a venit ideea ! Am înţepat uşor la partea de sus şi de jos ale primei şi ultimei litere, să pot trasa pe spate linii paralele care să coincidă cu liniile de pe faţă, ca să stea textul perfect orizontal când va fi suspendat adică. Pe spate am trasat orizontale paralele, am tăiat din carton nişte dreptunghiuri, le-am îndoit anume ca să formeze un spaţiu de lejeritate pe unde trece sfoara, le-am aranjat ici colo şi le-am lipit cu prenadez.
M-am gândit că poate vă este de folos dacă vreţi să vă faceţi o firmă artistică şi s-o suspendaţi deasupra standului, să stea bine şi să nu fie deformată de vânt, aşa că am pozat etapele montării clemelor.

Puneti prenadez doar pe dreptunghiurile din capăt, pe zona desenată pe carton şi pe cele ale clemelor şi lăsaţi să se usuce, după aceea aşezaţi cartonaşele cu grijă să coincidă liniile clemelor cu liniile de pe spatele firmei. 
 Aceasta-i firma lungă, se văd spaţiile libere pe unde va trece sfoara sau chiar o vergea lată.
Acesta-i al treilea text. Se vede cum am petrecut sforile. Fiind prins cu două sfori n-o să se răsucească la bătaia vântului.

4 comentarii:

  1. Artadar,

    Frumoasă lucrare. Felicitări!
    Îmi place cum ai redesenat literele deşi dacă îmi spuneai îţi trimiteam fontul (încă nu e finalizat dar se poate folosi).
    Felicitări, încă o dată!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc domnule Florin ! impresia ta conteaza mult.
    Am gasit pe blogul tau niste caractere pt. download-at , le-am salvat dar erau micute. Literele acestea au 11 cm. Initial am vrut sa maresc mult literele, sa le desenez efectiv pe ecran cu carioca, sa deschid o pagina alba pe Paint ca sa pot vedea conturul si sa le copii pe hartie calc. Asta ca nu mai am tusuri la imprimanta. Numai ca era mult de lucru, timpul scurt, asa ca am trasat liniile si le-am construit numai privind proportia literelor tale. Nu le-am masurat.
    Nu e prima data cand folosesc caractere romanesti, le stiam forma, puteam sa le scriu direct din pensula, dar caracterele acestea decorative mi-au placut mult si le-am acordat mai multa atentie.
    Am vrut sa te anunt ca m-am inspirat din literele tale, sa te invit sa citesti postarea, dar vad ca ai descoperit-o inainte :D
    Te felicit, apreciez ceea ce lucrezi si-ti multumesc inca o data :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos bannerul tau Teodora!
    Ma bucur ca te-am cunoscut si in persoana la targul de la Pitesti ;)

    Numai bine in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti multumesc Daniela !
    Vazand ca nu e nicio pancarda, banner, firma cu targul prinsa pe cort, chiar ma gandeam ca, daca stiam ca n-au, le pictam eu una, sau le-o faceam din autocolant. Nu mi-am asezat nici eu vreo firma la standul meu, ca aveam literele din fimo, ce se vad sus, ce se potriveau cu bijuteriile tot din fimo ce erau expuse pe panouri.

    Toate cele bune-ti doresc si eu !

    RăspundețiȘtergere