luni, 14 februarie 2011

Pictură pe perete - frizeria Ştrumfulici


Patronii unei viitoare frizerii mi-au comandat să pictez strumfi şi satul ştrumfilor, deoarece doreau să numească frizeria STRUMFULICI. Mi-au arătat această planşă

şi alte căteva imprimate cu ştrumfi. Au vrut ca satul să ocupe o suprafaţă de 2,50 x 3,30 m. Am copiat casele din fundal, rădăcina butucului şi i-am adus unele modificări desenului plasând altfel ştrumfii. Pe ceilalţi pereţi am pus personaje mari de 70 cm înălţime fiecare.
Am mărit iar desenele şi le-am transferat cu ajutorul cărbunelui si indigoului.
Aceasta e schela pe care lucram :
şi personajele terminate ce le pictam, ce au înălţimea de 70 cm...aici par micuţi




Pe acesta de jos l-am compus eu, respectând trăsăturile strumfilor, dar e puţintel mai înalt

iar baloanele le-am pictat în toate culorile curcubeului, ce se regăsesc în toată sala.
Şi satul :

Întâi am pus albastrul pielii ştrumfilor, ceruleum, intr-o nuanţă mai deschisă decât a desenelor originale, albăstrind în toată sala. După aceea a urmat galbenul, roşul şi doar după aceea am combinat celelalte culori, amestecând primele. La sfârşit amestecând secundarele am combinat griurile, marourile.
 Soţul m-a ajutat la pălăriile ciupercilor, dar după ce l-am văzut ce emoţii avea când trasa aproape de contur şi când stătea pe scaun, l-am cruţat, lucrând singură. Eu n-am rău de înălţime :P şi stau bine cu echilibrul.

Aceasta-i zona culorilor. Am folosit acrilice Polycolor Maimeri şi varul alb folosit la văruitul sălii, pe post de alb.
Aici sunt eu în ziua când am terminat lucrarea, după 4 săptămâni de lucru intens. O micuţă (156 cm) lângă o lucrare mare..şi grea. Am pictat pe amândouă feţele şi gardul, cu efect de lemn...nu era în proiect dar de...
Detalii :





Aţi observat că pictorul ţine pensula în mâna stângă ? L-am inversat deoarece ar fi fost cu spatele spre ceilalţi şi n-ar mai fi văzut grădiniţa ce-o pictează. O vedeţi pe planşă ? Pe coada pesulei am scris " reinterpretare după Peyo, de Teodora Irimia - 2008".
Privind prima imagine şi cea cu satul pictat de mine puteţi observa asemănările şi diferenţele. Pielea am pictat-o în albastru ceruleum deschis şi nu ultramarin, scufiţele le-am lăsat albe ca la cei originali, dar le-am colorat îmbrăcămintea la câţiva şi în plus, le-am pus luminiţe la ochi, ceea ce le dă mai multă expresie.(de fapt am lăsat peretele alb)

Patroana a comandat nişte ştrumfi mari din polistiren şi când i-a văzut pictaţi într-un albastru închis nu i-au plăcut, că nu semănau cu cei pictaţi de mine :)) Vopsitorul a ales albastrul celor originali neştiind că eu am schimbat culoarea cu o nuanţă mai senină...dacă mie-mi place ceruleum...
Aşa arată sala mobilată :

Tot eu am desenat şi ciuperca ce susţine oglinda, direct pe placajul ce urma să fie taiat, după care l-am pictat, împreună ci ştrumful ce salută, ce nu-i copiat după Peyo.
Locaţia : strada Armoniei nr. 1, Buzău, frizeria Ştrumfulici.
...................................................
În data de 1 octombrie 2012 acest spaţiu public îşi va închide uşa. Frizeria se mută în alt loc ce-l decorez acum : strada Cuza-Vodă nr. 49, din Buzău.
Nu mai pictez satul şi nu ştiu ce se va întâmpla cu pictura după închidere. Sper ca noii chiriaşi, sau proprietara casei să nu o acopere cu var.

6 comentarii:

  1. Ei, da, uite-o pe Dora pe care o stiu eu ! Mi-amintesc -parca mai ieri- perioada cand desenai strumfii. Ce vremuri ......

    Sa te chem sa ii faci fi-mii camera cu Barbie, Cenusarese si alte printese. Cred ca n-ar mai iesi din camera nici sa mearga la scoala, lool.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar ! au trecut ceva ani de atunci ! vă anunţam când mai "cuceream" câte-un personaj, mai în fiecare zi şi vă ţineam în tensiune :D

    Mai bine să le pictez pe panouri, să le poată duce la şcoală :D sau dărui altui copil când s-o plictisi de prinţese

    Patroana acestei frizerii mi-a zis că ar vrea să-şi extindă spaţiul şi dacă proprietara casei ce-o gazduieşte nu-i dă mai mult spaţiu, posibil să caute altul...deci va abandona lucrarea cine ştie cui...şi acela poate acoperi cu var toată truda mea de-o lună. Oare s-o îndura ? Pictura e neschimbată ca în prima zi.
    De aceea zic : aş prefera să pictez pe panouri mari care să fie prinse pe perete şi nu direct.

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar ar fi maare pacat. Poate nu va fi cazul. Ma uitam la desene si gandul ma duce mai degraba la o gradinita de copii, decat la o frizerie. Nu ti-a propus nimeni sa pictezi in gradinite? Ce frumoase ar iesi, si ce ar mai incanta copiii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Jul, e pacat care se va intampla curand... Frizeria se muta si proprietara si/sau noul chirias probabil va albi peretii...
      Ghici ce fac zilele astea. Vad iar albastru...tot pe perete, ca nu vor pe placi.
      A fost o educatoare care mi-a propus odata, dar ar fi vrut sa fac ceva mult (perete plin) si ieftin, ori acum nu-mi permit...

      Ștergere
  4. E superb!!!! Ai mare dreptate, ar fi mult mai bine sa aleaga cei care isi doresc asa ceva pictura pe ceva ce poate fi scos la o adica si pastrat!! Eu nu ma mai satur privind:)!!!!
    Rux

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Rux ! Nu vor sa pictez placi si chiar de ieri am inceput lucrarea in alt loc, tot pe pereti. Nu va fi la fel, ca nu mai pictez satul. In locul lui voi face o compozitie din sute de flori, cum e lucrarea de la SMART, dar fara partitura.
      Fiecare personaj mare va sta pe un petec de iarba plin de flori.

      Ștergere