luni, 24 ianuarie 2011

Pictură pe sticlă - reproduceri după icoane vechi

Sfânta Treime
 Pictură pe sticlă unicat, în 4 straturi, cu acrilice, 42,8 x 27 x 1 cm, neînrămată dar protejată pe spate cu carton şi polistiren, lipite de geam cu autocolant rezistent, lucrarea are agăţătoare.
Modelul grafic e copiat după o carte religioasă veche. Am desenat ilustraţiile, mici cât palma, cu un izograf de 0,18 mm şi mărit desenele la xerox. Am pictat după propria inspiraţie.

.......................................................
Judecata de Apoi
Pictură pe sticlă unicat, în acrilice, în 4 straturi, 42,8 x 27 x 1 cm, geam de 3 mm protejat pe spate cu polistiren şi carton, prevăzut cu agăţătoare rezistentă. Plăcile protectoare sunt lipite de geam, pe cant, cu autocolant rezistent (nu este afectată pictura).
Modelul grafic e copiat după o carte religioasă veche. Am desenat ilustraţiile, mici cât palma, cu un izograf de 0,18 mm şi mărit desenele la xerox. Am pictat după propria inspiraţie. Are două nuanţe de culoare aurie, ce intră şi în compoziţia unor culori, umbre, albastrul central e cu sidef. Efectele luminoase nu se văd în poză 
.o copie a picturii mele vedeţi aici
Mi-ar fi plăcut să menţioneze sursa inspiraţiei, sau măcar să-mi spună un simplu " mulţumesc !"
.......................................................
Coborârea la iad - desen după Radu Zugravu la care am adăugat spărtura din pământ şi flăcările, cromatică personală - 21 x 29 x 0,5 cm - geam de 0,3 mm - unicat
 .................................................
Sfântul Mucenic Mina
Pictură pe sticlă în 4 straturi cu acrilice, 22,8 x 26 x 1,8 cm cu tot cu rama din lemn de tei, pictată în acrilic negru şi ceruită. Desen copiat după o icoană veche basarabeană, cromatică personală.
................................................
Sfântul Haralambie - 16,6 x 20 x 1 cm - pe geam de 0,3 mm
...........................................
Plângerea - 16 x 19 x 0,8 cm - pe geam de 0,2 mm - e una din primele iconiţe pictate pe sticlă
...................................................
  Buna Vestire - 17,5 x 20 cm - desenul  s-a degradat uşor în momentul pictării - desen copiat, dar cromatică personală - tot printre primele icoane - vândută
.................................................
  Fecioara Maria Prodromiţa
Pictură pe sticlă, în acrilice, în 4 straturi succesive, 29,5 x 41,5 cm. Desenul e copiat după o reproducere veche a icoanei cu acelaşi nume de la Sf. Munte Athos, dar i-am adus unele modificări la faţă, mâini, le-am alungit, am complectat un fald al maforionului de pe braţul stâng, unde lipseau modelele florale, am adăugat chenarul exterior şi-am pictat după canoanele Erminiei referitor la culorile costumaţiei.
E pictată cu două nuanţe de auriu, în mai multe diluţii, transparente prin care transpare culoarea - tunica lui Iisus, aureolele interioare; semitransparente - motivele florale de pe maforion, sau opace - chenarele, aureolele exterioare, bordurile mânecilor, etc.
Lucrarea e înramată într-o ramă din lemn de tei, cu lăţimea de 4 cm, pictată cu acrilic negru şi auriu, după aceea ceruită, iar in interior pe spate e protejată cu polistiren şi carton. Se livrează cu tot cu ramă - unicat

.................................................
Varianta în albastru + ocru, cu desen identic ca la icoana de mai sus, dar de dimensiuni mai mari, a fost donată de familia mea Catedralei Sf. Sava din Buzău.
Alte variante le-am vândut Centrului Judeţean de Conservare şi Promovare a Tradiţiei Populare din Buzău şi Bibliotecii Judeţene tot din Buzău.
.....................................................
Fecioara Maria Împărătiţă - reproducere după o icoană din Transilvania - 22,5 x 25,5 x 1,8 cm împreună cu rama din lemn de tei ceruită 
 ................................................ 
Iisus "Ecce Homo" - pictură pe geam de 0,3 mm  - 22,5 x 25,5 x 1,8 cm împreună cu rama din lemn de tei ceruită 
 ................................................
Naşterea lui Iisus - pictură pe geam de 0,3 mm - 23 x 26 x 1,8 cm împreună cu rama din lemn de tei ceruită - 32 euro
 vândută - o pictez doar la comandă
 ............................................
Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena.
Este o copie a unei reproduceri fotografice des întâlnite pe piaţă, la care i-am adăugat acest cadru boltit preluat de la altă ilustraţie veche, cromatică personală.
Am dăruit-o. Por repicta la comandă.
 Am mai pictat o icoană cu acest model, în altă variantă cromatică (de fapt e prima variantă) dar după cum se vede e praf şi pulbere ! şi are numai 32 x 41 cm...
S-a întâmplat imediat după ce o terminasem şi o aşezasem pe tăblia şevaletului să o privesc. Aceasta era din tablă prinsă numai cu două şuruburi, adică era flexibilă. Motanul Negru, de un negru tuci, a intrat în atelier, a sărit brusc pe masă unde aveam o groază de borcănele cu vopsea acrilică, a răsturnat câteva şi a sărit pe tăblia şevaletului de care era sprijinit geamul şi de acolo pe pervazul ferestrei ! Tăblia a pendulat şi geamul a plonjat până să apuc să-l prind, fiind ocupată să opresc scurgerea unei vopsele pe covor, ce l-ar fi pătat iremediabil.... totul a fost fulgerător ! şi zdrang de podea. Asta e ! Nu mă îndur s-o arunc...
Motănelul a avut şi el o soartă tristă, la scurt timp fiind călcat de o maşină...de atunci n-am mai luat vreun animal în casă.
Am suferit de spargerea icoanei, dar şi de moartea "drăcuşorului" cel negru tuci, care era extrem de blând în casă, mai ales cu mine şi fiară cu alţi motani, când ieşea pe afară. 
Noroc că lucrasem două icoane identice şi-am putut s-o vând pe cealaltă. Pe aceasta spartă am lipit-o cât de cât şi-o păstrez aşa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu