sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Modelaje din polimer

Primele modelaje le-am lucrat acum vre-o 10 ani din ceară. Un copil al cărui chip l-am modelat din plastilină gri şi-am continuat cu ceară, chipul unui vrăjitor şi a unui prostănac. A rămas să le modelez mâinile pentru a-i transforma în marionete. Vrăjitorul are 4,3 cm înălţime, iar prostănacul 5,5 cm. Anume l-am modelat fără prea mult volum la craniu şi i-am dat această expresie, nu că n-aş şti proporţiile chipului uman. La modelare m-am folosit doar de o scobitoare pentru a da expresie ochilor, în rest i-am modelat doar cu degetele şi unghiile, prin aplicare treptată de material.


Acum 3 ani am descoperit pastele polimerice FIMO, Cernit si Premo, cu care am modelat aceste figurine.
Prima a fost Pantera roz

pe care am transformat-o în Moş Crăciun deoarece se apropia Crăciunul. Tot atunci am modelat şi câteva ornamente de brad.


 Am modelat şi acest prunc înfăşat ce l-am format pe o bilă din lemn şi o fiolă ca în imagine.
 Un prieten virtual, văzănd aceaste figurine mi-a propus să-i modelez mărţişoare care să reprezinte un căţel, personaj principal al benzilor desenate de el. Toată povestea lor în altă postare. Acestea sunt prototipurile.

 Primul a fost căţelul 3D ce nu l-am putut reproduce.

Acestea le-am expus cu prilejul expoziţiei "Sărbătoarea Crăciunului" de la Biblioteca Judeţeană din Buzău, împreună cu icoane pe sticlă.


Omuleţi de zăpadă cu stea - 3D, în spatele cratiţei au câte o gaură pe orizontală pe unde poate fi trecut un fir, dar stau bine şi pe sol - înălţime din vârful stelei 5 - 5,5 cm

O prietenă virtuală mi-a spus că are o fantezie cu o marmotă printre flori de colţ şi atunci am creat această figurină
 pe care ulterior am modificat-o (după ce i-am făcut matriţe) şi acum arată aşa..s-a îngrăşat un pic...
La scurt timp i-a urmat surioara cocoţată pe nişte stânci...am exagerat un pic mărimea florilor...
să pară un puişor de marmotă :)

Altă prietenă mi-a dat ideea de a face un leu cu papion :))) ce mi-a ieşit cu nasul prea mare

A urmat un colindător cu buhaiul. Ideea a fost să modelez o ceată de copii, plecaţi cu colindul prin sat, dar deocamdată a rămas singurel


 Colindător cu buhaiul - înălţime 10,5 cm

Îl însoţeşte la colindat doar un băiat costumat în capră, ce l-am construit mai mult din pietre decât din polimer....economie de material, de.




Am vrut să fac matriţă pruncului din două părţi. Am scobit o bucată de polistiren, l-am aşezat cu faţa în scobitură şi am turnat ceară pe lângă trup până la nivel. i-am făcut matriţa şi când să-l desprind din ceară i s-a rupt capul ! Pentru că nu-mi plăcea nici de colindător deoarece era prea scund în raport cu capul, avea opincile prea mari şi mâna de pe buhai prea lungă, i-am destrămat pe amândoi
iar acum arată aşa
Urmează să le fac alte matriţe şi să-i torn din ceramică sau ipsos.
Comparaţie între replica primei variante a colindătorului şi originalul modificat

Am mai modelat figurinele acestea special pentru a le putea face matriţe.
Om de zăpadă cu stea

Un ciupercuţ ce aşteaptă să modelez şi ciupercuţa

Ileana-Cosânzeana

O mască africană ce-am inclus-o într-un colier ce-l port eu, dar i-aş putea face matriţa şi turna din ceramică.

Un chip de negru...mai degrabă aborigen australian

Am modelat si-un pui de ţestoasă şi încă 5 surioare, mai mari sau mai mici decât puisorul verde.

Toate aceste figurine nu le vând. La o parte din ele le-am făcut matriţe şi le-am multiplicat din ceramică şi ipsos, transformându-le în magneţi pentru frigider (cautaţi după eticheta magneţi pentru frigider )
Doar ornamentele de brad le pot reproduce, dar nu identic şi să le vând ca atare.

2 comentarii:

  1. Superbi bebelusii aia si colindatorii ! fara cuvinte !

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc Danuţa ! până la Crăciun m-oi învrednici să modelez şi alţi colindători în costume populare, măşti şi poate şi un prunc neînfăşat mititel, să fie la proporţiile lui Moş Crăciun cel pântecos :D

    RăspundețiȘtergere