sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Figurine din ceramică - câini


Câine nr. 2 (strângătorul) - lungime maximă 4,5 cm, are 2 magneţi cu diametrul de 1 cm
..............................................
Câine nr. 3 (somnorosul) - lungime maximă 5,5 cm - are 2 magneţi cu diametrul de 1 cm
 ............................................
Câine nr. 4 (voinicelul) - creaţie personală - lungime maximă 4,5 cm - are 2 magneţi cu diametrul de 1 cm
.............................................
Câine nr. 5 (cuminţelul) - creaţie personală - lungime maximă 5,5 cm - are 2 magneţi cu diametrul de 1 cm
....................................
Câine nr. 6 (piratul) - creaţie personală - lungime maximă 4 cm - are 2 magneţi cu diametrul de 1 cm
.............................................

Câine nr. 7 (bosumflatul) - creaţie personală - lungime 5,5 cm, adâncime 2 cm - indisponibil
...................................................

 Câine nr. 8 (sfidătorul) - craţie personală - lungime 6 cm, adâncime 2 cm - are agăţătoare, dar şi 2 magneţi de 1 cm - indisponibil
................................................
  Câine nr. 9 (amorezatul) - creaţie pesonală -  lungime 5 cm , adâncime 2 cm- are agăţătoare ce am indoit-o la spate şi i-am pus 2 magneţi cu diametrul de 1 cm
...................................................

Câine nr. 10 (boss) - creaţie personală - lungime maximă 4,5 cm - are 1 magnet cu diametrul de 1,5 cm şi agăţătoare îndoită la spate
...........................................
Modelajele din polimer


 Figurinele sunt modelate de mine din fimo. Acestea nu sunt de vânzare. După ele am lucrat replicile turnate în ceramică, cu excepţia câinelui portocaliu, cel cu lăbuţa ridicată, primul modelat, nr. 1 care este 3D şi nu i-am lucrat matriţa.
De ce am lucrat această serie de câini ? păi, să vă spun povestea lor !

Iniţial, când abia descoperisem polimerul magic FIMO am modelat niste mărgeluţe şi le-am postat la contul meu din netlog. Le-a vazut un prieten care compunea benzi animate, personajul principal fiind un căţel pe nume OSCAR, mititel şi cu urechile lungi şi i-a venit o idee : să-i modelez mai mulţi Oscari diferiţi, sub formă de mărţişor, că ar vrea să-i dăruiască unor copii de la o grădiniţă .

Zis şi făcut. Încet, încet am modelat aceste 10 figurine cu urechi lungi şi cam subţirele. Dar cum să-i multiplic ? Îi trebuiau peste 100 ! Aveam la dispoziţie cam 2 luni pentru crearea modelelor, procurarea materialelor (de pe net) lucrarea şi trimiterea lor prin poştă.

Mi-a venit ideea să folosesc un chit siliconic cu uscare la aer, pentru confecţionarea matriţelor. Prima dată am acoperit formele cu chit şi când să-i desprind...nici pomeneală ! se lipise de fimo ! da-i şi curăţă perfect, prin toate colţuleţele..şi nu se curăţa...Aşa mi-a trebuit că n-am uns formele înainte cu o cremă grasă...

A trebuit să fac alte matriţe. În sfârşit am reuşit să torn ceramica în matriţe şi după ce s-a uscat a trebuit să finisez pe fiecare în parte de asperiţăle rămase de la prima matriţare..de mi se lipise lama de cuter de degetele înţepenite.

În sfârşit i-am pictat pe toţi..am lucrat intens cam 10 ore temându-mă că nu voi reuşi să trimit coletul în timp util. La fiecare am ataşat câte-un şnur de mărţişor, ambalându-i în punguţe mici.

Prietenului îî trimiteam mereu poze cu etapele lucrului, ultima fiind aceasta.
Cu această imagine a compus afişul concursului de mărţişoare lucrate de copii din grădiniţe, micii oscărei fiind un bonus din partea lui. Mi-a trimis imaginea digitală a afişului, mi-a plătit bine-nţeles lucrarea
şi mi-a trimis primul număr al revistei pentru copii OSCAR, nr. 6 care are pe spate această imagine cu căţeluşii mei şi nr. 7 cu copiii ce-au primit căţeii lucraţi de mine cu multă trudă, dar şi încântare  pentru frumosul gest ce urma să-l facă autorul acestui căţeluş.

Frumos gest nu ? E un om deosebit, foarte talentat la desen şi scris, cu mult umor, şi multe alte calităţi şi foarte modest.

Căţelul Oscar apare în benzile desenate şi colorate, publicate în revista pentru copii OSCAR din Craiova.

Să revin la figurine. După ce i-am trimis coletul, cu gândul că urechile sunt totuşi cam subţiri şi se pot rupe, am în făcut unele corectări din ceară şi am făcut alte matriţe pentru figurinele ce le-am afişat mai sus.
Figurinele sunt forme pline, din ceramică albă (la 30,83 lei kg-ul si nu ipsos la 1 leu kg-ul..) şi sunt pictate cu acrilice şi lăcuite.
Am mai lucrat două modele de câini, din matriţă cumpărată
 Câine 11 - ceramică pictată şi lăcuită - înălţime 4 cm - cu magnet de 2,8 cm
.........................................
Câine 12 - din matriţă cumpărată - ceramică pictată şi lăcuită - cu magnet
...............................
up...
Modelului de caine nr. 2 i-am lucrat o variantă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu