vineri, 28 ianuarie 2011

Expoziţie de Mărţişor - 2010 - Biblioteca Judeţeană "V. Voiculescu" Buzău

Odată lansată expoziţia de ziua Mărţişorului, a continuat şi în anul 2010 şi sper că va fi şi în următorii ani.

Afişul a fost realizat de un angajat al bibliotecii, nu de la Centru şi a fost expus doar în incinta bibliotecii...
Nu s-a anunţat înainte evenimentul, nu s-au pus afişe în oraş şi nimeni n-a ştiut de această expoziţie, deci nu a fost public, cu excepţia unei clase de elevi din a IV-a parcă.
Au fost  reporteri de la ziarele locale şi de la Campus Tv şi s-a anunţat evenimentul ulterior. Buzoienii au căutat mărţişoare la targul din centru, unde erau expuse mai mult chinezării.

Lazăr Izvoranu, directorul adjunct al Centrului Judeţean Pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Buzău, prezentând expozanţii şi deschizând expoziţia.
Alături de mine au expus mărţişoare, felicitări şi/sau picturi Fănel Dumitru, fost coleg cu mine la Şcoala Populară de Artă, pictor foarte talentat, Rodica Băceanu, judecătoare proaspăt ieşită la pensie şi nou venită în rândul artiştilor plastici declaraţi "amatori", Emilia Ciurel, Florina Tudor, Maura Maria.

 Au mai expus copiii de la centrele de plasament cu ocazia Zilelor Adopţiei 1-8 martie, picturi în tempera ce simbolizează venirea primăverii, lucrări pline de căldură (ca pieptul mamei ce le lipseşte) şi gingăşie inocentă, cu tot necazul că nu-şi au părinţii aproape.
De asemenea au expus şi elevii Şcolii de Arte şi Meserii, tot picturi în tempera, cu flori.







 Ca şi la prima ediţie, am aranjat mărţişoare pe panou şi bijuterii hand-made în vitrină. Vitrina a apărut într-un articol dintr-un ziar local.

Expoziţia deşi a avut lucrări foarte frumoase, a fost foarte puţin vizitată. Eu am stat mai în fiecare zi, chiar lucrând la mărţişoare sau la o floare din mărgeluţe şi am observat că mulţi tineri ce veneau la bibliotecă, intrau fără să observe măcar că este o expoziţie în aula bibliotecii, iar câţiva o priveau de la intrare, fără să schiţeze măcar un pas spre exponate. Prea puţin interes.

 Eu aveam o bluză albă şi am fost pozată în momentul când copiii mă aplaudau şi înclinam capul în gest de mulţumire. Lângă mine era artista plastică Emilia Ciurel (în marginea imaginii)

În amândouă pozele se văd tablourile, cerceii şi colierele mele. Panoul cu mărţişoare era rezemat de stâlp.

În imagine este directorul bibliotecii. În articol sunt menţionată ca şi Artadora (acum Artadar) şi că am compus coperta de carte "Crima de la ora zero"

Următoarea expoziţie se va deschide pe 18.02.2011 tot la bibliotecă şi voi expune mărţişoare proaspete

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu