sâmbătă, 22 ianuarie 2011

De la idee la lucrarea finală - prima mea copertă de carte

   Într-o zi m-a vizitat o cunoştinţă (ne salutam doar "buna ziua" "bună ziua" ) şi mi-a propus să-i lucrez coperta pentru a treia carte la care lucra : un roman poliţist. Îmi văzuse picturile ce le postasem în netlog şi s-a gândit că aş putea picta ceva.
 Ţinea în mână o foaie A4, o copie xerox a unui personaj feminin gen SF, pe jumătate de foaie şi titlul cărţii, să-mi fie de model pentru compunere. Coperţile cărţii le dorea negre şi să apară un personaj feminin.
  Am întrebat-o cum a descris femeia . Creola cu păr negru. M-am, gândit "fond negru, păr negru, nu se va distinge mai nimic !" aşa că i-am sugerat s-o descrie ca fiind blondă. Personajul se numea Theodora, Teodora mă numesc şi eu, blondă ea, blondă şi eu, în rest, nicio asemanare !
Am mai întrebat-o dacă în acţiune e un element care se repetă, un simbol, ceva şi mi-a zis că a menţionat de un trandafir galben, aşa că l-am inclus în compoziţie.
 Nu i-am citit cartea înainte, încă îi mai făcea unele adăugiri, ci doar câteva cuvinte scrise pe ultima copertă, adică mai bine zis de pe foaia xerox, un scurt citat din carte, gândul Theodorei.
" Eu nu mai eram nicăieri. Eram împotriva mea. Oriunde altundeva. Între gheţari şi stânci moarte. Zadarnic m-am căutat la felinarul licuricilor, pe poteci neumblate."
Aceasta-i ideea, crochiu rapid ce i-am arătat-o şi i-a plăcut.
  Aşa că am dezvoltat compoziţia desenând întâi linii directoare, ce m-au ajutat la concepţie şi echilibrarea lucrării. Personajele sunt imaginare, chiar şi trandafirul. Am construit corpurile respectând proporţia, că lungimea trupului are 7 1/2 capete.
 Acest desen l-am recopiat pe foaie de calc, am mărit la xerox în format A3 şi l-am desenat iar pe o hârtie din blocul de desen, păstrând liniile cele mai frumoase
Şi am început pictarea :
detaliu :

   Am pictat în acrilice. Lucrarea am lipit-o pe o uşă şi am pozat-o, dar negrul fondului lucea în unele locuri, unde se ondulase hârtia. Ce să fac să se vadă perfect, că aşa nu putea apărea pe copertă, chit că va fi mult redusă ? Am adus imaginea de peste 4MB în programul Paint şi mărind foarte mult, cu ajutorul gumei virtuale am urmărit toate contururile, absolut toate, ştergând tot fondul negru pictat ! În locul unde se întâlnea negrul cu altă culoare şi unde existau rânduri de pixeli în degradeu, am înprumutat culoare, schimbând nuanţele. Ce mai, am lucrat la această "curăţare" peste 10 ore. Pe locurile curăţate "vărsam" culoare negru intens şi aşa am ajuns la imaginea aceasta :
 Cu imaginea aceasta editată, s-a prezentat scriitoarea la tipografie, eu păstrând lucrarea pictată.
Tehnoredactorul i-a adăugat textul şi o umbră în jurul cuvântului pictat de mine, ce-i dă un efect de relief. Eu nu ştiu să lucrez aşa, de aceea m-am chinuit cu Paint-ul.
 Imediat ce-a primit cărţile, a venit zor şi mi-a oferit prima carte, spunându-mi că voi fi prima cititoare, cu excepţia criticului de artă, editorului.
 Cartea :

 Şi lansarea cărţii, în 23 ianuarie 2010, scriitoarea prezentându-şi cu emoţie în glas ultima creaţie.
Filmuletul meu, filmat cu "jucăria", digitalul NIKON COOLPIX compact, ce-l ţineam în mâini tremurânde... http://ro.netlog.com/Artadora/videos/videoid=ro-1728465 si altul filmat de altcineva cu o cameră profesionistă ce stătea bine-merci pe trepied http://www.youtube.com/watch?v=ZInqwzcBlcA
Cine este autoarea ? Talentata prozatoare şi poetă Gina Zaharia.
La masă, lângă ea, este editorul Marian Rădulescu ce-a ajutat-o să-şi vadă cartea tipărită şi care a organizat lansările de cărţi: a Ginei, a lui Cornel Floriceanu (de distinge puţin în stânga Ginei) şi cartea dânsului.

cu sinceră admiraţie, Teodora Irimia (Artadar)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu